Sunday 25 May 2008

summer evening

wild garlic
I've had a lovely evening after a completely unproductive day. I went for a walk in the evening sunshine down to the field to feed patrick, picked some roses and absolutely amazing strawberries from the polytunnel, put the chickens away and fed our latest arrivals, the twins. They came to us on thursday and were so scared and malnourished but they are getting friendlier by the minute, amazing little creatures. Iain said we saved their lives.


two new friends, twins, we call them big and little



5 comments:

emma-louise emery said...

hej hampus, oversattning. Efter vi hade pratat klart gick jag ut pa en mysig promenad och matade patrick och tvillingarna (pa bilden) vi kallar dom big & little som betyder stor & liten. vi odlar jordgubbar i vaxthust och dom ar helt underbara! Jag plockade en hel skal full, mums!

ha det bra, vi hors snart

sarah:tanker pa er varje dag och undrar nar min systerson/dotter tanker titta fram, vi kanske kan ringas imorgon kvall?

x
e

Anonymous said...

Oh så gulligt! Så söta de är de små djuren! Önskar jag vore hos er och kunna festa på färska jordgubbar!
Kramisar Mamma

Mamsen said...

Som det kan bli. Jag vill inte vara anonym!

Mamsen said...

De vita blommorna kallas för ramslök på svenska. Kram igen

[sarah lucy carin] said...

systersonen (?) verkar vilja stanna ett litet tag till. det är två veckor kvar, men jag börjar banne mig redan bli otålig.

härligt att kunna skörda lite jordgubbar. våra i trädgården har långt kvar, men de har ju ingen lyxigt hus att växa i helller... ;)

har ni smakat ramslöken? det är jättgott att hacka och ha i salladen. men i sverige är den fridllyst...